Czyszczenie i regeneracja filtra cząstek stałych DPF
W układach wydechowych silników diesla oraz benzynowych montuje się specjalną część, która eliminuje cząstki stałe ze spalin. Innym słowem, oznacza to usuwanie pyłów zawieszonych powodujących pogorszenie się jakości powietrza. Ta część to filtr cząstek stałych, jego regeneracja jest ważna, by wraz z katalizatorem w wydechu auta skutecznie zmniejszał wydostawanie się szkodliwych związków do środowiska. Co więcej, zapchanie lub uszkodzenie filtra negatywnie wpływa na pracę silnika oraz jego podzespoły, dlatego zdecydowanie warto dbać o jego dobry stan.
Filtr cząstek stałych ma za zadanie wychwycenie cząstek stałych i zmniejszenie przez to emisji spalin CO2 z układu wydechowego. Czyszczenie to najlepsze rozwiązanie na zapchany filtr. Oferujemy profesjonalną regenerację i czyszczenie hydrodynamiczne DPF samochodów osobowych i ciężarowych za pomocą specjalnie do tego przeznaczonej maszyny polskiego producenta OtoMatic. Możemy również zaproponować wymianę na nowy gdy stary ulegnie zniszczeniu.
Zapraszamy do skorzystania z naszych usług zarówno właścicieli samochodów osobowych, jak i ciężarowych oraz warsztaty. Czyszczenie DPF jest objęte gwarancją 1-2 lata.
W marcu 2018 r. na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury opracowano procedurę wykrywania wyciętych lub niesprawnych filtrów cząstek stałych. Dalej trwają prace legislacyjne nad uzupełnieniem okresowych badań technicznych o taką procedurę.
Opis usługi czyszczenia filtra DPF:
W przypadku dostarczenia wymontowanego filtra DPF czas czyszczenia to 3-4h. Czyszczenie filtra z demontażem i montażem to 8h-2 dni. Wysyłkowo 24h.
Usługa czyszczenia filtra DPF zawiera:
- diagnostyka komputerowa
- montaż-demontaż
- test filtra
- maszynowe mycie filtra
- raport z czyszczenia filtra
- adaptacja-podgląd parametrów rzeczywistych
- jazda próbna
- diagnostyka komputerowa -wydruk
Raport Czyszczenia Filtra DPF
Wykres Słupkowy
Diagnostyka Komputerowa
Zalecenia po czyszczeniu filtra cząstek stałych:
- Wymiana czujnika różnicy ciśnień (Często ulega uszkodzeniu)
- Sprawdzić stan oleju-ewentualnie profilaktycznie wymienić
Objawy zapchania filtra cząstek stałych DPF:
- wzrost spalania ON
- częste wypalanie filtra DPF
- czasowy zanik mocy
- tryb awaryjny samochodu
- zapalające się kontrolki DPF lub FAP
- samochód kopci
- specyficzny zapach z układu FAP
- diagnostyka komputerowa wykazała usterkę filtra
- problemy z odpalaniem
Technologia regeneracji filtra DPF i SCR :
- test filtra-pomiar zapchania
- testy wodą lub ciśnieniem
- dozowanie środka chemicznego
- czyszczenie hydrodynamiczne w obiegu zamkniętym-temperatura pracy 60-80 °C
- suszenie filtra DPF
- pomiar przepływu filtra cząstek stałych
- wydruk parametrów filtra
Maszyna czyszcząca DPF OTOMATIC wykorzystuje zjawisko hydrodynamiki przepływu gorącej wody o charakterze turbulentnym oraz siłę impulsu sprężonego powietrza z kompresora, przy użyciu odpowiednio dobranej chemii w zależności od struktury filtra.
Korzyści wynikające z regeneracji Filtra
- Niższe spalanie paliwa
- Skrócony czas oraz częstotliwość regeneracji w czasie jazdy
- Przede wszystkim oszczędności finansowe
Najczęstsze przyczyny zapchania filtra DPF:
- Jazda po mieście, krótkie przebiegi
- Przebieg ponad 150 tys
- Uszkodzony zawór EGR
- Usterka czujnika temperatury filtra cząstek stałych
- Zły pomiar czujnika różnicy ciśnień
Kiedy należy bezwzględnie wyczyścić Filtr DPF:
- uszkodzenie turbosprężarki
- remont silnika
- regeneracja wtryskiwaczy
- wysoki przebieg samochodu
techniczny.