Uklady Add blue naprawa czujnków NoX, Programowe
AdBlue co to?
AdBlue jest to dodatek płyn do ukladu obróbki spalin w celu zmniejszenia szkodliwych czastek emisji spalin wydalanych przez układ wydechowy do atmosfery oraz przyczynia sie niby do obizenia spalania do 5%.
Zasada Działania AdBluE:
Dawkowany przez sterownik mocznik płyn „AdBlue” rozprowadza się przez dyszę w katalizatorze SCR w którym płyn zmienia swa postać w amoniak oraz dwutlenek węgla. Rezultacie amoniak i dwutlenek węgla reaguje tlenkami azotu gdzie następnie powstaje azot oraz para wodna. Działanie dodatku paliwa redukuje około 90% tlenku azotu (NoX). Proces ten ma ścisłe określone warunki temperaturowe które musza być spełnione aby proces został wykonany poprawnie w procesie tym ważną role odbywa czujnik NOX .Producenci w nie których modelach instalują grzałki w zbiorniku w celu zapobiegania krystalizacji dodatku w niskich temperaturach. Wszystkie normy reguluje Europejski standard emisji spalin EURO6. Płyn AdBlue stosowany tylko w silnikach diesla. Oczywiście namawiamy do naprawy lecz z doświadczenia wiemy ze czasem naprawa przekracza ponad 30% wartości samochodu. Jeżeli nie jesteś pewien czy chcesz naprawić czy usunąć zadzwoń pomożemy w każdej kwestii.
Naprawa układu Adblue jak wygląda
- Czas naprawy od 1-2 dni cały pojazd
- Czujniki NOX 1-3 dnia na miejscu i na wysyłke
- Progrmowanie wciagu 2-5h
Opis usługi:
- Diagnostyka Komputerowa-Weryfikacja
- Identyfikacja sterownika
- Odczyt zawartości sterownika ECU
- Modyfikacja-Naprawa
- Zapis zawartości
Odczyt pliku dokonujemy przez złącze OBD2 , wtyczkę sterownika, lub Bezpośrednio wpinamy sie w płytę Elektroniczną ECU tutaj wymagane jest otwarcie obudowy sterownika i lutowanie.
Awaria ukladu AdBlue lub brak płynu powoduje:
- tryb awaryjny silnika
- Kontrolka na licznku awaria systemu
- Komunikat „Dalsza jazda moze spowodowac uszkodzenie ukladu wydechowego”
- w niektótych modelach wystąpi komunikat „Awaria ukladu silnik nie odpali np: 800km
- Jeżeli zabraknie płynu samochód nie odpali , takim wypadku nie wyłączmy silnika nie zwłocznie uzupełniamy płyn
Wymina płynu kiedy?
- Wymieniamy gdy zabraknie(Wlew najczesciej jest pod maską ,w bagazniku lub okolicy nadkola
- Po przekroczeniu 10 000 tys km płyn rowniez powienien zostac wymieniony.
Kary za wyłącznie Adblue nawet do 5 tys dla użytkownika. Oferujemy programowe usuwanie problemów z AD BLUE (SCR).Coraz częstszy problem użytkowników wyposażonych w system dodatkowego oczyszczania spalin.
MAN, DAF, Iveco, Scania, Volvo i Renault