Wodorowanie Silnika usuwanie nagaru
Wodorowaniem silnika zajmujemy sie od ponad 3 lat. Jest to stosunkowo nowa praktyka stosowana w Polsce chociaż na świecie znana jest od ponad 15 lat. Na czym polega wodorowanie silnika? Polega na wykorzystaniu zjawiska pyrolizy które jest juz dawno znane np: w piekarnikach domowych.
Nad całym procesem wodorowania czuwa specjalistyczna maszyna która wtłaczając w układ dolotowy powietrza (filtr powietrza) odpowiednią mieszaninę wodoru reguluje proces spalania nagaru poprzez zwiększenie temperatury spalania. Nagar w reakcji jest jest wydalany w postaci gazu. Metoda wypalania nagaru wodorem jest bezinwazyjna i całkowicie bezpieczna dla silnika. Uwaga po wodorowaniu silnika nie musisz wymieniać oleju.
Nagar jest osadem wytworzonym w procesie niedopalenia wszystkich czastek paliwa wystepuje:
– ściankach komory spalania,
– tłokach,
– kolektorze wydechowym,
– klapie wirowej w silnikach diesel,
– tulejach silnika,
– pierścieniach tłokowych,
– katalizatorze,
– zaworze EGR,
– przepustnicy,
– przewodzie doprowadzającym olej do turbiny,
– filtrach cząstek stałych DPF i FAP.
Skutki nadmiaru nagaru w silniku:
– głośna praca silnika (nierówna)
– spalanie stukowe
– zmniejszenie kompresji na tłokach
– odczuwalny spadek mocy silnika
– dym z tłumika
– zapchany filtr Dpf/Fap,
– zapchany katalizator,
- D
Opis realizacji usługi:
- 5-10 min diagnostyka komputerowa
- Wodorowanie silnika 50 minut (silnik pracuje bez przerwy stałe obroty 1800-2000 obr/m.)
- Wodorowanie Dpf/Fap 20-30 minut (obroty silnika 2800-300)
- Wypalanie regeneracja Dpf/Fap (wypalanie komputerowe od 15-60min)
- Faza chłodzenia 2-5 min
- Jazda odcinek min 3 km obroty około 4 tys