Jaki sterownik chcesz naprawić

Wybierz kategorię naprawa sterownikow

Wodorowanie silnika usuwanie nagaru

Wodorowaniem silnika zajmujemy sie od ponad 3 lat. Jest to stosunkowo nowa praktyka stosowana w Polsce chociaż na świecie znana jest od ponad 15 lat. Na czym polega wodorowanie silnika? Polega na wykorzystaniu zjawiska pyrolizy które jest juz dawno znane np: w piekarnikach domowych.

Nad całym procesem wodorowania czuwa specjalistyczna maszyna która wtłaczając w układ dolotowy powietrza (filtr powietrza) odpowiednią mieszaninę wodoru reguluje proces spalania nagaru poprzez zwiększenie temperatury spalania. Nagar w reakcji jest jest wydalany w postaci gazu. Metoda wypalania nagaru wodorem jest bezinwazyjna i całkowicie bezpieczna dla silnika. Uwaga po wodorowaniu silnika nie musisz wymieniać oleju.

 

Nagar jest osadem wytworzonym  w procesie niedopalenia wszystkich cząstek paliwa. Występuje:

  • ściankach komory spalania,
  • tłokach,
  • kolektorze wydechowym,
  • klapie wirowej w silnikach diesel,
  • tulejach silnika,
  • pierścieniach tłokowych,
  • katalizatorze,
  • zaworze EGR,
  • przepustnicy,
  • przewodzie doprowadzającym olej do turbiny,
  • filtrach cząstek stałych DPF i FAP.

Skutki nadmiaru nagaru w silniku:

  • głośna praca silnika (nierówna)
  • spalanie stukowe
  • zmniejszenie kompresji na tłokach
  • odczuwalny spadek mocy silnika
  • dym z tłumika
  • zapchany filtr Dpf/Fap,
  • zapchany katalizator,

Opis realizacji usługi:

  • 5-10 min diagnostyka komputerowa
  • Wodorowanie silnika 50 minut (silnik pracuje bez przerwy stałe obroty 1800-2000 obr/m.)
  • Wodorowanie Dpf/Fap 20-30 minut (obroty silnika 2800-300)
  • Wypalanie regeneracja Dpf/Fap (wypalanie komputerowe od 15-60min)
  • Faza chłodzenia 2-5 min
  • Jazda odcinek min 3 km obroty około 4 tys

To top