Wodorowanie silnika usuwanie nagaru
Wodorowaniem silnika zajmujemy sie od ponad 3 lat. Jest to stosunkowo nowa praktyka stosowana w Polsce chociaż na świecie znana jest od ponad 15 lat. Na czym polega wodorowanie silnika? Polega na wykorzystaniu zjawiska pyrolizy które jest juz dawno znane np: w piekarnikach domowych.
Nad całym procesem wodorowania czuwa specjalistyczna maszyna która wtłaczając w układ dolotowy powietrza (filtr powietrza) odpowiednią mieszaninę wodoru reguluje proces spalania nagaru poprzez zwiększenie temperatury spalania. Nagar w reakcji jest jest wydalany w postaci gazu. Metoda wypalania nagaru wodorem jest bezinwazyjna i całkowicie bezpieczna dla silnika. Uwaga po wodorowaniu silnika nie musisz wymieniać oleju.
Nagar jest osadem wytworzonym w procesie niedopalenia wszystkich cząstek paliwa. Występuje:
- ściankach komory spalania,
- tłokach,
- kolektorze wydechowym,
- klapie wirowej w silnikach diesel,
- tulejach silnika,
- pierścieniach tłokowych,
- katalizatorze,
- zaworze EGR,
- przepustnicy,
- przewodzie doprowadzającym olej do turbiny,
- filtrach cząstek stałych DPF i FAP.
Skutki nadmiaru nagaru w silniku:
- głośna praca silnika (nierówna)
- spalanie stukowe
- zmniejszenie kompresji na tłokach
- odczuwalny spadek mocy silnika
- dym z tłumika
- zapchany filtr Dpf/Fap,
- zapchany katalizator,
Opis realizacji usługi:
- 5-10 min diagnostyka komputerowa
- Wodorowanie silnika 50 minut (silnik pracuje bez przerwy stałe obroty 1800-2000 obr/m.)
- Wodorowanie Dpf/Fap 20-30 minut (obroty silnika 2800-300)
- Wypalanie regeneracja Dpf/Fap (wypalanie komputerowe od 15-60min)
- Faza chłodzenia 2-5 min
- Jazda odcinek min 3 km obroty około 4 tys