Naprawa sterownika turbiny
Naprawa nastawników (elektronicznych zaworów, aktuatorów) turbosprężarek ze zmienną geometrią VNT (Variable Nozzle Turbine).
Podstawowe objawy uszkodzonego sterownika:
- występują w większości przypadków po rozgrzaniu silnika,
- czasem na zimnym silniku,
- brak mocy „dusi się, dławi, szarpie”,
- pali się kontrolka od świec żarowych,
- tryb awaryjny,
- po podłączeniu pod interfejs diagnostyczny wystąpiły błędy związane z turbiną,
- P132 Regulacja „A” ciśnienie doładowania-nieprawidłowe napięcie/ prąd zasilania,
- inne…
Montowany w autach:
- Audi A4 B7 2.7 tdi, A6 C6 3.0 tdi,
- BMW e87, e90, e91 1.8 d,
- Chrysler,
- Ford Mondeo, Transit 2.2 tdci,
- Jaguar,
- Peugeot 407 2.2 hdi,
- Mercedes w203 2.2 cdi, Sprinter,
- VW Phaeton, Touareg.
Zakres przeprowadzonej naprawy:
- Sprawdzenie sterownika testerem do zaworów elektronicznych turbosprężarek – ATD-1,
- Wymiana: połączeń, kondensatora, silniczka (nowy oryginalny Johnson),
- Wymiana przekładni +50zł,
- Zabezpieczenie elektroniki,
- Ustawienie pozycji startowej zmiennej geometrii testerem ATD-1.
Praktycznie każdy sterownik można naprawić-skuteczność 98%. Nastawniki od Mercedesów mają częstą wadę w potencjometrach. W nich cena może ulec zmianie.