Naprawa sterownika skrzyni biegów Mercedes B-klasa CVT
Sterownik Skrzyni CVT Mercedes B-klasa
Jednym z najczęściej spotykanych problemów w skrzyni biegów Mercedes B-klasa CVT jest usterka sterownika skrzyni biegów. Problem w tym modelu występuje po nagrzaniu. Elektrozawory odpowiedzialne za przełączanie biegów powodują ich zakłócenie. Zalecamy naprawę sterownika skrzyni CVT razem z elektrozaworami.
- Na desce rozdzielczej wyświetlany jest błąd skrzyni biegów CVT
- Rusza z trzeciego biegu gdy pali się kontrolka „MIL”
- Samoistna zmiana biegu na inny
- Szarpanie przy przełączeniu na „D” lub „R”
- Skrzynia często przechodzi w tryb awaryjny (fail-safe) i traci moc
Naprawialne kody błędów sterownika CVT Temic:
- P0705 Usterka obwodu czujnika zakresu transmisji
- P0717-P0722 Sygnał RPM z komponentu Y3/9b3 (czujnik RPM wejścia CVT)
- P0720 Usterka czujnika prędkości wyjściowej
- P0739 Wtórny sygnał RPM komponentu Y3/9b5 jest niedostępny
- P0741 Niemożliwe włączenie sprzęgła hydrokinetycznego
- P0793 Obwód czujnika prędkości wału pośredniego
- P0842-P0843 Napięcie wyjściowe lub czujnik ciśnienia komponentu jest uszkodzony
- P0896 Niedopuszczalna regulacja stopnia obniżania w CVT
- P1634 Komponent Y3/9n1 (CVT) jest uszkodzony lub zasilanie jest uszkodzone
- P2722-P2731 Niedopuszczalne zamknięcie sprzęgła hydraulicznego
Instrukcja Demontażu sterownika Mercedes B-klasa CVT:
- 1. Wjedź autem na kanał lub podnośnik.
- 2. Lewarek ustaw na Parking P.
- 3. Zaciągnij hamulec postojowy.
- 4. Sprawdź czy masz kod do radia może być potrzebny.
- 5. Odłącz klemę minusową od akumulatora.
- 6. Sterownik znajduje się skrzyni a konkretnie na dole miski.
- 7. Odkręć korek spustowy oleju znajdujący się w misce.
- 8. Odepnij Wtyczkę zasilającą od sterownika skrzyni.
- 9. Do zbiornika Spuść Olej przez gazę sprawdź czy znajdują się opiłki oraz jakość oleju.
- 10. Odkręć 8 śrub łączących miskę olejowa z obudową skrzyni biegów Torx T30 czasem nasadka E8,
- 11. Sprawdzamy czy na czujnikach znajdują się opiłki.
- 12. Delikatnie ściągnij Płytę hydrauliczna odkręć elektrozawory Torx T40.
- 13. Odkręcamy śruby T30 aby ściągnąć sterownik.
- 14. Należy dostarczyć sam sterownik wraz z elektrozaworami.
Uwaga na niebieską uszczelkę znajdująca się pod sterownikiem.
Nienaprawialne kody błędów w sterowniku CVT Temic:
- P0730 Przełożenie skrzyni biegów w CVT jest niedopuszczalne
- P0841 Podczas jazdy rzeczywiste ciśnienie hydrauliczne jest niewiarygodne w porównaniu z
- określone ciśnienie hydrauliczne w CVT
- P0868 Niskie ciśnienie płynu przekładniowego
- P0984 Stalowy pas oporowy w CVT ślizga się
- P2723 Niedopuszczalne otwarcie hamulca hydraulicznego „bieg wsteczny” nastąpiło w
- bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów (CVT),
- P2732 Niedopuszczalne otwarcie sprzęgła hydraulicznego „bieg do przodu” nastąpiło w CVT.
- Powyższe kody błędów pojawiają się w przypadku utraty ciśnienia hydraulicznego. Może to być spowodowane niebiesko-biały o-ring w bloku hydraulicznym lub pęknięcia w samym bloku hydraulicznym. Zanieczyszczony olej przekładniowy powoduje taki kod usterki. Można spróbować przepłukać skrzynię biegów i dokładnie sprawdź blok hydrauliczny.
Opis sterownik CVT oznaczenia:
- Y3/9n1 Pozycja przełączania czujnika przełożenia
- Y3/9b3 Główny podstawowy czujnik predkosci
- Y3/9b4 Czujnik predkosci koła pasowego
- Y3/9b5 Czujnik prędkości wału wyjściowego
Należy dostarczyć sam sterownik wraz z elektrozaworami w cenie naprawy testujemy zaworki oraz czyścimy w myjce ultradźwiękowej. Zalecamy wyminie oleju i filtra oleju.
Gwarancja 2 lata w formie pisemnej dodatkowo plomba na sterowniku. Gwarancja może zostać skrócona w przypadku naprawy „po kimś”.
Numery Części | A 000 270 4200 ,A 003 446 24 10, A169 545 10 32, A 003 444 24 10, A 169 370 04 06 |
OEM | 5WP21411 / 5WP2 1411 |
Nazwa Części | Sterownik Skrzyni CVT TEMIC VGS-FCVT |
Rok: | 2002-2010 |
Usterki: | P0720 ,P0722 |
Marka Pojazdu | Mercedes |
Modele Pojazdu: | A-Klasa ,B-Klasa |
Czas Realizacji | 2-3 dni Wysyłka |
Czas Realizacji | 3-5h Stacjonarnie |
Gwarancja | 1-2 Lata |