Naprawa sterownika skrzyń automatycznych Audi Multitronic
Jako serwis elektroniki samochodowej zajmujemy się naprawami sterowników skrzyni biegów Multitronic. Skrzynia biegów Multitronic jest tak zwaną skrzynią bezstopniową CVT (Continously Variable Transmission). Skrzynia ta charakteryzuje się płynną i elastyczną zmianą biegów. Ciekawostką skrzyń biegów Multronic w porównaniu z innymi skrzyniami biegów jest fakt iż pracuje ona bez przerwy wyniku tego spalanie paliwa jest nieco korzystniejsze w porównaniu i innymi modelami skrzyń biegów. Usterka sterownika skrzyni Multitronic jest typową usterką tych sterowników. Naprawa sterownika Multitronic skutecznie może usunąć twój problem. Oferujemy również programowanie sterowników Multitronic.
Sterownik jest jednym z najważniejszych elementów skrzyni samoczynnie zmieniającej biegi, ponieważ jego zadaniem jest regulacja poziomu oleju rozdzielanego na poszczególne części skrzyni. Jego uszkodzenie znacząco wpłynie na płynność jazdy, a następnie na funkcjonowanie całego podzespołu. Nieprawidłowości w zmianie biegów mogą później przyczynić się również do uszkodzenia innych elementów, takich jak sprzęgło hydrokinetyczne czy szybsze zużycie oleju w skrzyni biegów.
Poniżej przedstawiamy problemy, które mogą wystąpić w działaniu skrzyń w momencie sterownik jest uszkodzony. Jeśli się pojawią, rekomendujemy zgłoszenie się do naszego warsztatu w celu przeprowadzenia skutecznej naprawy tego elementu.
Objawy uszkodzonego sterownika Multitronic:
- Usterka sterownika występuje przeważnie po nagrzaniu
- Skrzynia szarpie, przeciąga moment zmiany biegu
- Problem występuje podczas zmian biegu na wsteczny R „uderzenie w skrzyni”.
- Zapalenie się równocześnie wszystkich pozycji „PRND” – na wyświetlaczu
- Brak zezwolenia na odpalenie (rozrusznik nie kreci )
- Tryb Awaryjny- Częściowy brak mocy
- Wyrzucanie biegu w trakcie jazdy
- Blokada lewarka zmiany biegów
- Gwałtowna zmiana biegu
Naprawialne kody usterek sterownika Multronic
- F125 (Błąd przełącznika wielofunkcyjnego) (Tip-Tronic)
- G195, G196, G182
- P0717, P0716- czujnik predkosci
- P0706, P0750, P0722, P0750, P0753
- N88, N216, N215 – zawory przełączające
Opis innych usterek sterownika Multitronic:
- Skrzynia przechodzi w tryb Awaryjny
- Błędy na wyświetlaczu Fis
- Sterownik Multitronic Aktywuje kontrolki „PRNDS”
- Multitronic nie reaguje na gaz
- Po ostygnięciu problem znika
- Brak możliwości rozruchu -rozrusznik nie kręci
- Jazda możliwa tylko do przodu „D”
- Odpala Tylko na „N”
- Wszystko działa poza wstecznym ”R”
- Nagła zmiana Biegu
- Jazda tylko na 1 biegu
Instrukcja demontażu sterownika Multitronic:
- 1. Samochód ustawiamy na podnośniku
- 2. Wyłączmy zapłon lecz nie odłączmy klemy od akumulatora
- 3. Odkręcamy śrubę od spustu oleju znajduje się na dole miski Olejowej skrzyni biegów
- 4. W niektórych modelach trzeba ściągnąć cześć wydechu lub poduszkę skrzyni
- 5. Odpinamy wtyczkę od sterownika Skrzyni Multitronic
- 6. Odkręcamy Obudowę skrzyni torx 45
- 7. Widoczny będzie teraz sterownik przykręcony na 3 śruby torx T30
Praktycznie nienaprawialne Kody OBD2:
- Błędy związane z elektrozaworem ciśnienia skrzyni Multitronic
Naprawa sterownika skrzyni Multitronic objęta jest Gwarancją 2 Lata plomba na sterowniku i gwarancja pisemna. Gwarancja może zostać skrócona jeżeli w sterowniku doszło do nieudanej naprawy.
Sterownik Skrzyni Multitronic – 01J927156
Naprawa 01J927156 CG Sterownik Skrzyni Multitronic Audi
Numer Części | 01J927156 |
OEM | 01J 927 156 |
Nazwa Części | Sterownik Skrzyni Multitronic |
Marka Pojazdu | Audi |
Modele Pojazdu | Audi: A6 |
Producent Części | Temic Hytronic VL300 |
Czas Realizacji | 2-3 dni Wysyłka |
Czas Realizacji | 3-5h Stacjonarnie |
Gwarancja | 1-2 Lata |