Czyszczenie FAP PEUGEOT 1.6
Zajmujemy się czyszczeniem filtrów FAP Peugeot 1.6 HDI. Prezentujemy zregenerowany filtr cząstek stałych w maszynie czyszczącej. Możliwa realizacja na miejscu poprzez dostarczenie filtra DPF/FAP, filtr można dostarczyć osobiście bądź wysyłkowo. Nasz warsztat również zajmuje się demontażem filtrów cząstek stałych. Możliwy demontaż na miejscu filtra DPF po wcześniejszym uzgodnieniu. Koszt czyszczenia filtra FAP 500zł możliwy demontaż filtra cząstek stałych oraz mycie regeneracja w maszynie czyszczącej DPF/FAP. Czyścimy wszystkie Fapy/DPF w Peugeot.
Marka: | Model | Poj: | Rok: |
Citroen | C4,C5,DS | 1.6,2.0 | 2006- |
Peugeot | 206,2007,2008,207,208,206, 3008,301,307,308,407,508 | 1.6, 20 | 2006- |
Mini | Mini | 1.6 | 2006- |
Proces Czyszczenia Filtra FAP:
- inspekcja kamerą endoskopową filtra Fap
- pomiar czyszczonego filtra Fap
- mycie filtra FAP
- suszenie po myciu filtra
- kolejny Pomiar po czyszczeniu filtra
- raport Z czyszczenia FAP
Realizacja Mycia Fap/Dpf w Peugeot:
- kontakt telefoniczny: przy rozmowie podajemy dane Samochodu czyli Np: Peugeot 1.6 HDI
- ustalamy termin Usługi Czyszczenia FAP
- diagnostyka układu Dodatkowego oczyszczanie spalin FAP/DPF
- Pomiar dodatku FAP
- Koszt Mycia 500zł
- Demontaż FAP 250-500
- Test Na maszynie czyszczącej filtry Fap
- Reset Filtra Cząstek Stałych „FAP”
Czyszczenie Filtra FAP Gwarancja
- Główna różnica między DPF (Diesel Particulate Filter) a FAP (Filtre à Particules) dotyczy technologii działania i dodatkowych elementów w systemie. Oba typy filtrów pełnią tę samą funkcję — usuwają cząstki stałe (sadze) z gazów wydechowych silników Diesla — ale różnią się sposobem regeneracji i konstrukcją.
- Różnice między DPF a FAP:
- Płyn katalityczny:
- FAP (stosowany głównie w Peugeot i Citroën):
- Wykorzystuje płyn katalityczny (np. Eolys), który miesza się z paliwem, obniżając temperaturę potrzebną do wypalania sadzy.Dzięki temu proces regeneracji może zachodzić już przy niższych temperaturach (ok. 450–500°C), co sprawdza się w miejskich warunkach jazdy.
- Nie wymaga płynu katalitycznego, a regeneracja zachodzi w wyższych temperaturach (ok. 600°C), osiąganych zwykle podczas jazdy z wyższymi obrotami (np. na autostradzie).
- FAP: Co około 120–180 tys. km (lub częściej) wymaga uzupełnienia płynu katalitycznego, co generuje dodatkowe koszty (kilkaset złotych za płyn i usługę).DPF: Brak konieczności uzupełniania płynu, ale wymaga częstszej jazdy z wyższymi obrotami, aby zapobiec zapchaniu.
- FAP: Dzięki płynowi katalitycznemu regeneracja jest bardziej niezależna od stylu jazdy. System może działać efektywnie także w miejskich warunkach.DPF: Regeneracja zależy od temperatury spalin, co oznacza, że pojazdy z DPF mogą mieć problemy z zapchaniem filtra w przypadku krótkich tras i jazdy na niskich obrotach.
- FAP: Jest rozwiązaniem specyficznym dla grupy PSA (Peugeot, Citroën) i stosuje się go głównie w ich pojazdach.DPF: Jest bardziej uniwersalnym systemem, stosowanym przez większość innych producentów samochodów.
- FAP (stosowany głównie w Peugeot i Citroën):
- FAP:
- Proces regeneracji wspomagany jest płynem katalitycznym. Jeśli filtr się zapcha, oprócz regeneracji wymuszonej (lub czyszczenia chemicznego/hydrodynamicznego), należy również sprawdzić poziom płynu Eolys i uzupełnić go w razie potrzeby.
- Czyszczenie wymaga głównie wypalania sadzy przez wymuszoną regenerację, jazdę na wyższych obrotach lub mechaniczne metody, takie jak mycie hydrodynamiczne. Nie ma potrzeby uzupełniania płynu katalitycznego.
- FAP jest specyficzną wersją DPF z dodatkiem płynu katalitycznego, co pozwala na skuteczniejszą regenerację w różnych warunkach jazdy. DPF jest prostszy w konstrukcji, ale wymaga odpowiedniego stylu jazdy, aby uniknąć zapchania.
- Płyn katalityczny:
Różnica między DPF (Diesel Particulate Filter) a FAP (Filtre à Particules) dotyczy technologii działania i dodatkowych elementów w systemie. Oba typy filtrów pełnią tę samą funkcję — usuwają cząstki stałe (sadze) z gazów wydechowych silników Diesla — ale różnią się sposobem regeneracji i konstrukcją.
Różnice między DPF a FAP:
- Płyn katalityczny:
- FAP (stosowany głównie w Peugeot i Citroën):
- Wykorzystuje płyn katalityczny (np. Eolys), który miesza się z paliwem, obniżając temperaturę potrzebną do wypalania sadzy.Dzięki temu proces regeneracji może zachodzić już przy niższych temperaturach (ok. 450–500°C), co sprawdza się w miejskich warunkach jazdy.
- Nie wymaga płynu katalitycznego, a regeneracja zachodzi w wyższych temperaturach (ok. 600°C), osiąganych zwykle podczas jazdy z wyższymi obrotami (np. na autostradzie).
- FAP: Co około 120–180 tys. km (lub częściej) wymaga uzupełnienia płynu katalitycznego, co generuje dodatkowe koszty (kilkaset złotych za płyn i usługę).DPF: Brak konieczności uzupełniania płynu, ale wymaga częstszej jazdy z wyższymi obrotami, aby zapobiec zapchaniu.
- FAP: Dzięki płynowi katalitycznemu regeneracja jest bardziej niezależna od stylu jazdy. System może działać efektywnie także w miejskich warunkach.DPF: Regeneracja zależy od temperatury spalin, co oznacza, że pojazdy z DPF mogą mieć problemy z zapchaniem filtra w przypadku krótkich tras i jazdy na niskich obrotach.
- FAP: Jest rozwiązaniem specyficznym dla grupy PSA (Peugeot, Citroën) i stosuje się go głównie w ich pojazdach.DPF: Jest bardziej uniwersalnym systemem, stosowanym przez większość innych producentów samochodów.
- FAP (stosowany głównie w Peugeot i Citroën):
- FAP:
- Proces regeneracji wspomagany jest płynem katalitycznym. Jeśli filtr się zapcha, oprócz regeneracji wymuszonej (lub czyszczenia chemicznego/hydrodynamicznego), należy również sprawdzić poziom płynu Eolys i uzupełnić go w razie potrzeby.
- Czyszczenie wymaga głównie wypalania sadzy przez wymuszoną regenerację, jazdę na wyższych obrotach lub mechaniczne metody, takie jak mycie hydrodynamiczne. Nie ma potrzeby uzupełniania płynu katalitycznego.
- FAP jest specyficzną wersją DPF z dodatkiem płynu katalitycznego, co pozwala na skuteczniejszą regenerację w różnych warunkach jazdy. DPF jest prostszy w konstrukcji, ale wymaga odpowiedniego stylu jazdy, aby uniknąć zapchania.