Sterowniki skrzyni biegów – naprawa elektroniki
W naszym serwisie od 2010 roku zajmujemy się naprawą i regeneracją sterowników skrzyń biegów biegów. Najpopularniesza usługi naprawy sterownika skrzyni biegów. DSG DQ500 VW, CVT, Multitronic Audi, 7G-Tronic Mercedes, Easytronic Opel.
Sterownik skrzyni biegów (TCU) to kluczowy element automatycznej przekładni odpowiada za sterowanie zmianą biegów, pracę sprzęgieł i komunikację z innymi modułami pojazdu. Awaria sterownika często objawia się szarpaniem, brakiem reakcji na wybór biegu, trybem awaryjnym lub błędami na desce rozdzielczej.

Każda naprawa sterownika skrzyn biegów odbywa się z zachowaniem najwyższych standardów jakości.Decydując się na naprawę sterownika skrzyn biegów, inwestujesz w długoterminową sprawność swojego pojazdu.Oferujemy kompleksową naprawę sterownika skrzyn biegów DSG, co pozwala na poprawę wydajności i niezawodności pojazdów.
Naprawa sterownika skrzyni Mercedes
Jako serwis z wieloletnim doświadczeniem, naszym celem jest nie tylko naprawa, ale także zwiększenie wydajności i trwałości sterowników, co przekłada się na lepsze osiągi pojazdów. Przykładowo, w przypadku Mercedesów, wiele osób korzysta z zaawansowanych technologii, takich jak systemy Start-Stop, które są ściśle związane z prawidłowym działaniem sterownika skrzyni biegów. Dlatego tak ważne jest, aby każda naprawa była wykonana z najwyższą starannością. W przypadku wystąpienia problemów, naprawa sterownika skrzyn biegów powinna być traktowana jako priorytet, aby uniknąć dalszych uszkodzeń pojazdu.
W skrzyniach 7G-Tronic i CVT, ważne jest, aby zwrócić szczególną uwagę na objawy, które mogą wskazywać na problem. Wczesne wykrycie takich symptomów jak nieprawidłowe przełączanie biegów czy szarpanie podczas przyspieszania, może pomóc w uniknięciu kosztownych napraw. Warto również pamiętać, że w przypadku awarii, naprawa sterownika skrzyn biegów jest często tańszą alternatywą dla wymiany całej skrzyni biegów. (Mercedes) CVT,7G-Tronic i – w tych skrzyniach objawy uszkodzonego sterownika nasilają się stopniowo: od sporadycznych szarpnięć po trwałą blokadę biegu.
DSG Mechatronika sterowniki objawy
DSG DQ200, DQ250, DQ381, DQ500 (Volkswagen, Audi, Skoda, SEAT) – typowe objawy to szarpanie przy ruszaniu, przegrzewanie skrzyni, błędy czujników ciśnienia sprzęgieł, problemy z adaptacją i komunikaty „skrzynia w trybie awaryjnym”. Dobrze jest wiedzieć, że wiele z tych problemów można zdiagnozować za pomocą odpowiednich narzędzi, co pozwala na szybką interwencję i zapobiega dalszym uszkodzeniom mechanicznym jak i elektroniki sterujacej praca skrzyni biegów (TCU)
Multitronic montowany w Audi
Multitronic (Audi) – (Audi – VL300, VL381, VL380) – usterki sterownika pojawiają się zazwyczaj po rozgrzaniu skrzyni. Objawy to brak płynności jazdy, szarpanie, skoki obrotów lub całkowity brak reakcji na wybór biegu. Najczęstsze problemy dotyczą uszkodzenia czujników prędkości, przegrzewania modułu lub błędów komunikacji z ECU.
Sterowniki półautomatyczne
Easytronic, I-Shift, Durashift – półautomatyczne skrzynie (Opel, Volvo, Ford) często mają problemy z uruchomieniem silnika, zmianą biegu na luz lub błędami czujników położenia.W przypadku samochodów z systemem Easytronic, istotne jest również regularne serwisowanie, aby zminimalizować ryzyko awarii. Często problemy z uruchamianiem silnika i zmianą biegu wynikają z niedostatecznej konserwacji. Regularne kontrole i wymiany oleju w skrzyni biegów mogą znacząco wydłużyć jej żywotność oraz zmniejszyć ryzyko awarii
Niezawodność sterownika jest kluczowa, ponieważ jego nieprawidłowe działanie może prowadzić do poważnych problemów, takich jak całkowita awaria skrzyni biegów, co wiąże się z wysokimi kosztami naprawy. Warto zainwestować w regenerację sterownika skrzyni biegów, co może zaoszczędzić znaczne sumy, szczególnie w przypadku drogiej wymiany na nowy. Dzięki nowoczesnym technologiom regeneracji, możliwe jest przywrócenie pełnej funkcjonalności nawet w starszych modelach pojazdów.
Długotrwała jazda z niesprawnym sterownikiem może prowadzić do poważnego uszkodzenia całej skrzyni biegów. Regeneracja sterownika skrzyni biegów pozwala uniknąć kosztownej wymiany całego zespołu.
Uszkodzony sterownik skrzyni biegów (TCU/ECU) może powodować:
- szarpanie lub „twardą” zmianę biegów,
- ślizganie się skrzyni,
- opóźnione przełączanie przełożeń,
- przejście w tryb awaryjny (brak możliwości jazdy),
- komunikaty o błędach skrzyni biegów na desce rozdzielczej.
Decydując się na naszą usługę, masz pewność, że naprawa sterownika skrzyn biegów przebiegnie w sposób profesjonalny i zgodny z najwyższymi standardami. Nasz zespół to doświadczeni technicy, którzy nie tylko znają się na naprawach, ale także potrafią doradzić w zakresie dalszej eksploatacji pojazdu.
Dlaczego warto skorzystać z naszej usługi?
Nasza firma oferuje także pomoc w sytuacjach awaryjnych, gdy nagle występują problemy ze skrzynią biegów. Oferujemy szybką diagnozę i naprawę, aby zminimalizować czas unieruchomienia pojazdu. Posiadamy bogate doświadczenie w pracy z różnymi markami aut, co pozwala nam na skuteczną naprawę w każdym przypadku.

- specjalizacja w DSG, Multitronic, CVT, Easytronic, 7G-Tronic,
- 12–24 miesiące gwarancji na naprawiony sterownik,
- oryginalne komponenty, profesjonalna regeneracja,
- oszczędność nawet do 70% względem wymiany na nowy,
- możliwość wysyłki z całej Polski – bez wychodzenia z domu.
Jak zlecić naprawę sterownika skrzyni?
- Zdemontuj sterownik (lub zleć to swojemu mechanikowi).
- Wypełnij formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie.
- Wysyłka sterownika kurierem lub dostarcz osobiście.
- Po diagnostyce poinformujemy Cię o kosztach i czasie naprawy.
- Po akceptacji – wykonujemy naprawę i odsyłamy sterownik gotowy do montażu..
Pamiętaj, że szybka interwencja w przypadku problemów ze sterownikiem skrzyni biegów może zaoszczędzić Ci dużych wydatków na naprawy. Dlatego nie zwlekaj z decyzją o naprawie sterownika skrzyn biegów, gdy tylko zauważysz objawy wskazujące na jego usterkę.
FAQ – co warto wiedzieć
sterownik
