Jaki sterownik chcesz naprawić

Wybierz kategorię naprawa sterownikow

Informacje techniczne 7-Gtronic

Przygotowanie przed demontażem:

  1. Zaciągnij hamulec ręczny samochodu.
  2. Ustaw lewarek skrzyni biegów na pozycje P
  3. Odepnij klemę minusową od Akumulatora (nie obowiązkowe)
  4. Odepnij wtyczkę od sterownika.

Demontaż:

  1. Przygotuj miskę około 7 litrów min
  2. Odkręć korek od miski olejowej i spuść olej
  3. Odkręć 6 śrub od miski olejowej
  4. Zdejmij Miskę Olejową

Oznaczenie wtyczki sterownika:

Pin 1 MOŻE wysoki
Pin 2 MOŻE niski
Pin 3 Linia diagnostyczna
Pin 4 Zasilanie 12V +30
Pin 5 Uziemienie 31

Kody Błędów

P0705 Czujnik zakresu wyboru komponentu Y3/8s1 jest uszkodzony
P0717 Sygnał z komponentu (czujnika) Y3/8n1 jest niedostępny
P0718 Element (czujnik) Y3/8n1 jest uszkodzony
P0720 Usterka obwodu czujnika prędkości wyjściowej
P0721 Sygnał prędkości wyjściowej transmisji jest niewiarygodny,
w porównaniu do sygnału obrotów koła
P0722 Brak sygnału czujnika prędkości wyjściowej
P0723 Czujnik prędkości wyjściowej jest uszkodzony
P2200 Sygnał z komponentu (czujnika) Y3/8n2 jest niedostępny
P2201 Element (czujnik) Y3/8n2 jest uszkodzony
P2204 Sygnał z komponentu (czujnika) Y3/8n1 jest niedostępny
P2205 Element (czujnik) Y3/8n1 jest uszkodzony
P2206 Sygnał z komponentu (czujnika) Y3/8n3 jest niedostępny
P2207 Wartość składnika Y3/8n3 jest nieprawdopodobna
P2550 Element (czujnik) Y3/8n3 jest uszkodzony
P2716 Elektrozawór regulacji ciśnienia elektryczny
P2767 Sygnał z komponentu (czujnika) Y3/8n2 jest niedostępny
P2768 Element (czujnik) Y3/8n2 jest uszkodzony

Niemoze byc regenerowany:

P2783 Zbyt wysoka temperatura siłownika sprzęgła
Gdy samochód jest w trybie awaryjnym: Ten kod błędu wskazuje (ekstremalne) zużycie
sprzęgło blokujące. Zakładając, że pomiar temperatury jest prawidłowy: sprawdź
czy magnesy w misce olejowej są pełne (żelaznych) opiłków. Jeśli rzeczywiście tak jest,
wtedy można przypuszczać, że sprzęgło blokujące jest naprawdę uszkodzone. Wskazane jest, aby
wymienić całą skrzynię biegów łącznie z sprzęgłem hydrokinetycznym, bo opiłki żelazne mają
teraz rozłożone w całej transmisji.
Dodatkowo należy przepłukać chłodnicę oleju. Jeśli jednak chłodnica oleju jest w wyposażeniu
z termostatem płukanie nie jest możliwe. Dlatego chłodnica oleju musi zostać wymieniona.
Opis OBD II!
P0748 Elektrozawór regulacji ciśnienia „A” elektryczny
P0778 Elektrozawór regulacji ciśnienia „B” elektryczny
P0798 Elektrozawór regulacji ciśnienia „C” elektryczny
P2716 Elektrozawór regulacji ciśnienia „D” elektryczny
P2725 Elektrozawór regulacji ciśnienia „E” elektryczny
P2734 Elektrozawór regulacji ciśnienia „F” elektryczny
P2759 Elektromagnes sterujący sprzęgła blokującego sprzęgła hydrokinetycznego
P2810 Elektrozawór regulacji ciśnienia „G” elektryczny
To top