Informacje techniczne 7-Gtronic
Przygotowanie przed demontażem:
- Zaciągnij hamulec ręczny samochodu.
- Ustaw lewarek skrzyni biegów na pozycje P
- Odepnij klemę minusową od Akumulatora (nie obowiązkowe)
- Odepnij wtyczkę od sterownika.
Demontaż:
- Przygotuj miskę około 7 litrów min
- Odkręć korek od miski olejowej i spuść olej
- Odkręć 6 śrub od miski olejowej
- Zdejmij Miskę Olejową
Oznaczenie wtyczki sterownika: Pin 1 MOŻE wysoki Pin 2 MOŻE niski Pin 3 Linia diagnostyczna Pin 4 Zasilanie 12V +30 Pin 5 Uziemienie 31 Kody Błędów P0705 Czujnik zakresu wyboru komponentu Y3/8s1 jest uszkodzony P0717 Sygnał z komponentu (czujnika) Y3/8n1 jest niedostępny P0718 Element (czujnik) Y3/8n1 jest uszkodzony P0720 Usterka obwodu czujnika prędkości wyjściowej P0721 Sygnał prędkości wyjściowej transmisji jest niewiarygodny, w porównaniu do sygnału obrotów koła P0722 Brak sygnału czujnika prędkości wyjściowej P0723 Czujnik prędkości wyjściowej jest uszkodzony P2200 Sygnał z komponentu (czujnika) Y3/8n2 jest niedostępny P2201 Element (czujnik) Y3/8n2 jest uszkodzony P2204 Sygnał z komponentu (czujnika) Y3/8n1 jest niedostępny P2205 Element (czujnik) Y3/8n1 jest uszkodzony P2206 Sygnał z komponentu (czujnika) Y3/8n3 jest niedostępny P2207 Wartość składnika Y3/8n3 jest nieprawdopodobna P2550 Element (czujnik) Y3/8n3 jest uszkodzony P2716 Elektrozawór regulacji ciśnienia elektryczny P2767 Sygnał z komponentu (czujnika) Y3/8n2 jest niedostępny P2768 Element (czujnik) Y3/8n2 jest uszkodzony
Niemoze byc regenerowany:
P2783 Zbyt wysoka temperatura siłownika sprzęgła Gdy samochód jest w trybie awaryjnym: Ten kod błędu wskazuje (ekstremalne) zużycie sprzęgło blokujące. Zakładając, że pomiar temperatury jest prawidłowy: sprawdź czy magnesy w misce olejowej są pełne (żelaznych) opiłków. Jeśli rzeczywiście tak jest, wtedy można przypuszczać, że sprzęgło blokujące jest naprawdę uszkodzone. Wskazane jest, aby wymienić całą skrzynię biegów łącznie z sprzęgłem hydrokinetycznym, bo opiłki żelazne mają teraz rozłożone w całej transmisji. Dodatkowo należy przepłukać chłodnicę oleju. Jeśli jednak chłodnica oleju jest w wyposażeniu z termostatem płukanie nie jest możliwe. Dlatego chłodnica oleju musi zostać wymieniona. Opis OBD II! P0748 Elektrozawór regulacji ciśnienia „A” elektryczny P0778 Elektrozawór regulacji ciśnienia „B” elektryczny P0798 Elektrozawór regulacji ciśnienia „C” elektryczny P2716 Elektrozawór regulacji ciśnienia „D” elektryczny P2725 Elektrozawór regulacji ciśnienia „E” elektryczny P2734 Elektrozawór regulacji ciśnienia „F” elektryczny P2759 Elektromagnes sterujący sprzęgła blokującego sprzęgła hydrokinetycznego P2810 Elektrozawór regulacji ciśnienia „G” elektryczny